maandag 5 november 2012

Privacy en veiligheid online

Bewust informatie plaatsen op het web!
Daar ben ik mij gelukkig aardig van bewust. Al heb ik wel het idee
dat als je veel dieper gaat zoeken dat er veel meer te vinden is dan dat wij denken.
Ik heb me verbaasd over het filmpje van de amazing mind reader.
Het zorgt dat we er heel goed bij moeten nadenken over wat we op het web plaatsen.

Ik heb mezelf gegoogled en....het viel heel erg mee.
Mijn facebookaccount (die ik niet deel met niet-vrienden) en een schoolbank account die ook is afgeschermd.
Ik ben er wel achter dat ik niet de enige Danielle van den Hoff ben op deze aardbol.
Maar deze Danielle had ook alles keurig afgeschermd.

Ik plaats alleen dingen op het web, die eigenlijk iedereen ook mag weten.
Ook al heb ik ook weleens een foutje gemaakt (gelukkig niets ernstig).
Dat zorgt ervoor dat ik niet zoveel te vertellen heb op het web.
Belangrijke dingen die ik eventueel met iemand wil delen, die vertel ik persoonlijk.
Ik denk dat het belangrijkste is: nadenken voor dat je wat plaatst!!!

1 opmerking: