dinsdag 22 november 2011

Ding #14 Instant messaging: blabla of uhhuh?


Nu ben ik absoluut niet oud, maar als ik lees dat instant messaging ooit in de jaren negentig is begonnen met ICQ (I seek you), dan ben ik er waarschijnlijk vroeg mee begonnen. Ik deed dit met mijn nichtje en dit was toendertijd helemaal het einde. Al spraken we wel eerst af, wie wanneer online was. Tegenwoordig is iedereen bijna altijd online en gaat het toch wat anders.

Ik msn nooit meer, want het speelt zich nu allemaal af via hyves, twitter en facebook (voor mij dan). Kleine berichtjes plaats je gewoon en je kan dan ook chatten met je vrienden. Eerlijk gezegd doe ik dat weinig en plaats sneller gewoon een twitter, facebook of hyves berichtje. Heel af en toe wordt ik uitgenodigd voor een chat en ga daar dan op in. Naar mijn idee wordt dat veel meer gedaan en sms-en, pingen, twitteren we wat af. Misschien zie ik het helemaal verkeerd, maar dat hoor ik dan graag. Al vraag ik me wel af....sinds wanner plaatsen we alleen nog berichtjes en hebben we geen online gesprekjes meer. Mis ik dan toch iets?

Voor de bibliotheek zie ik het nut niet in. Als aladin het al niet heeft gered? Ik denk ook niet dat het haalbaar is. Ik laat me graag van het tegendeel bewijzen.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben er zelf al achter gekomen wat het nieuwe msn is. We plaatsen berichtjes en daar komen reacties op en daar reageer je weer op. Zo chatten we heel wat af maar dan met meerdere mensen tegelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat dit 'ding' voor jou toch meer blabla is dan uhhuh; jij bent al zo interactief bezig.

    BeantwoordenVerwijderen