dinsdag 22 november 2011

Ding #15 Ontdek je plekje

Ik zou bijna zeggen: wie kent het niet. Ik heb zelf de app van Google earth. Als er iets in op tv is, of iemand vertelt ons over een plek, ga je toch even kijken. Met Google maps en streetview kan je nog meer bekijken. Je kijkt nu op straatniveau. Toch een beetje gluren bij de buren. Ik heb ook een adres opgezocht van iemand die wij kennen die in het buitenland woont. Wat gaaf, zo zie je gewoon de straat en het huis. Ik ben enthousiast. Je kan de hele wereld bekijken vanuit je luie stoel.

Voor de bibliotheek is het handig. Ik hoor vaak van mensen (die geen lid zijn) waar zitten jullie dan. Je kan het mooie gebouw (ook al is het de buitenkant) laten zien en mensen kunnen het dan veel makkelijker vinden. Je kan dan een mooie tour de bieb maken voor de mensen langs alle filialen van Kennemerwaard. Is het eigenlijk mogelijk om er een foto-tour bij te plaatsen van de binnenkant van de bibliotheek? Dat zou gaaf zijn. Kan er niet gecomineerd worden met verschillende 23-dingen dingen. Er schieten allerlei leuke dingen door mijn hoofd, maar de grote vraag is: kan dat wel? Toch is horen van collega's volgende week.



Speciaal opegezocht voor mijn vriend!

2 opmerkingen:

  1. Heb je de maps applicatie gezien van de Vlaamse bibliotheken? Beetje druk, maar wel een goed voorbeeld hoe je gebruik kunt maken van Google Maps.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de applicatie gezien van de vlaamse bibliotheken. Erg slim bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen