vrijdag 9 december 2011

Ding #21 Aquabrowser



Via een omweg toch weer aan de gang. Ik wilde lekker op de bank met laptop op schoot verder met de laatste dingen. Het is koud buiten en lekker warm en gezellig binnen. Helaas lukt het niet om op de site van 23dingen/kennemerwaard in te loggen. Ik heb geen autorisatie (volgens de website), belachelijk, maar niets aan te doen. Ik ben dus maar verder gegaan via de gewone site 23 dingen.

Ik ben naar de site van de OBA gegaan, en ik vind eerlijk gezegd de site erg rommelig (mijn mening). Ik heb me ingelogd en ben gaan zoeken. Je kan steeds verder zoeken en verder, maar soms komen er wel dingen tevoorschijn, waarvan ik denk: hmmm, die link is vrij apart. Dat is, denk ik, ook het grootstse gevaar hiervan. Het kan teveel en onduidelijk worden. Bij worldcat heb ik ook gekeken en die was een stuk overzichtelijker. Je kan zelfs artikelen opzoeken uit bijvoorbeels de Linda. Erg leuk en handig!

Nu loopt bibliotheek Kennemerwaard hier niet mee achter. Als je bij ons de webcatalogus gaat bekijken, zijn er ook lijsten, tags en recensies van lezers. Helemaal goed!

1 opmerking:

  1. Je hebt gelijk, de juiste informatie zoeken is niet altijd gemakkelijk, zeker niet wanneer de mogelijkheden groter worden; het maakt het vaak ook onoverzichtelijk, vooral voor mensen die niet zijn opgegroeid met het Internet.
    Ook jongeren, keien in het digitaal multitasken, gaan het opzoeken van gerichte informatie niet altijd gemakkelijk af.

    BeantwoordenVerwijderen