zaterdag 26 januari 2013

Screencast

Ahah, screencasting zijn dus instructiefilmpje die je op YouTube vindt.
Nu ben ik gek op die filmpjes.
Door de filmpjes te bekijken, kan ik breien en al bijna haken.

Voor de bibliotheek zijn deze filmpjes geweldig.
Duidelijke uitleg door middel van beelden.
De klanten hoeven alleen maar de beelden op te volgen.
Je kan klanten een 3d tour geven. Ik heb een filmpje op YouTube gevonden met een voorbeeld van een 3d tour van een bibliotheek.

Ik heb geen microfoon om zelf een filmpje te gaan maken.
Maar eigenlijk baal ik daar wel van. Het lijkt me namelijk hartstikke leuk om zelf filmpjes te gaan maken.
Maar misschien leest iemand dit, en kan mij helpen.

Ik heb ook nog een screen-cast kunnen vinden van een bibliotheek:

2 opmerkingen:

  1. Er zijn meer collega's die hier mee aan de gang willen, kijk maar eens bij de andere blogs. Vorm een groepje waarmee je aan de gang kunt gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ga ik zeker doen!
      Vandaag op het werk de eerste contacten leggen.

      Verwijderen