donderdag 22 september 2011

Ding #4. RSS


Na de bijeenkomst wilde ik eigenlijk meteen beginnen. In de auto hadden we gespreksstof genoeg (rara waarover?). Alles is interessant, maar niet alles zullen we blijven gebruiken. Als je daar een gesprek over heb met 4 mensen zie je meteen de verschillen. Erg leuk om te ontdekken wat de verschillen tussen ons zijn.

Maar we beginnen allemaal bij het begin, dus ding #4.
Eerst maar eens naar google-reader. Omdat ik al collega's aan het volgen was met hun blogs had ik meteen al nieuwe berichten (zo simpel kan het blijkbaar zijn). Meteen aan de slag. Alles en iedereen toegevoegd en het werkt meteen. Bij sommige sites die ik moest toevoegen bleef ik meteen hangen. Dus ik denk dat er heel wat uren in gaan zitten, want er zijn zoveel leuke dingen op het web waar je blijft hangen.

Conclusie.
Het kostte mij erg weinig moeite om het allemaal voor elkaar te krijgen. Maar ja, hoe lastig kan het zijn na de filmpjes en RSS staat natuurlijk niet voor niets voor: Really Simple Syndication. Dit is voor mij erg interessant en ik zal het waarschijnlijk veel gebruiken. We zullen de balans aan het einde van 23 dingen opmaken.

2 opmerkingen:

  1. Ja, feeds zijn een handig middel om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen van je favoriete sites. Je zult ook merken dat je op een gegeven moment gaat schiften. Vooral om het overzicht te bewaren.
    Is het je ook opgevallen dat er nog steeds sites zijn die je niet via RSS kunt volgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @CurlyUp. Dat is me inderdaad opgevallen. De site waar ik veel gebruik van maak (hobby-site) maakt er geen gebruik van. Toch jammer.

    BeantwoordenVerwijderen